Fomentar l'interès per la ciència i fer-la, propera, atractiva, i entenedora.

Quan aprendre a llegir és un repte: les bases neuronals de la dislèxia.

Dijous, 19 de març, de 2015,  a les 18 h
Biblioteca Josep Janés
Conferència


Quan aprendre a llegir és un repte: les bases neuronals de la dislèxia.

A pesar de ser un geni, es diu que Albert Einstein no podia llegir bé. Aquesta dificultat inesperada per aprendre a llegir es coneix com dislèxia del desenvolupament. Com s’explica que un físic teòric i matemàtic tingués dificultats a aprendre allò que fins i tot un nen de 10 anys pot aprendre?
Per què algunes persones tenen dislèxia i d’altres no? En què es diferencia el cervell d’una persona amb dislèxia i el d’una altra amb una capacitat lectora normal? Com compensa les dificultats en la lectura, el cervell d’un dislèctic?

A càrrec de Begoña Díaz, doctora en psicologia, investigadora en el Grup de Recerca en Adquisició i Percepció de la Parla (SAP) de la Universitat Pompeu Fabra.

Dins de la programació de la Setmana Mundial del Cervell